Icoba lanceert derde deel campagne Agressie, speel erop in!

Agressie? Speel erop in! behandelt vier aspecten van het levend maken en houden van een agressiebeleid. Dit najaar staat herstel na agressie-incidenten in de spotlight. Dat doet Icoba met de slogan Brokken? Maak het goed.

Roddels, pesten, conflicten of agressie veroorzaken altijd wel schade. En als er brokken zijn gemaakt - materieel, fysiek, psychisch of relationeel - moeten die hersteld worden.

Deze campagne heeft vooral aandacht voor het relationeel herstel. Hoe gaat het pad tussen hulpverlener en cliënt verder na het agressie-incident? Hoe organiseer je een goed herstelklimaat in je organisatie? Wie doet wat in een organisatie waar men echt en oprecht voor elkaar zorgt?

Icoba maakt dit thema zichtbaar met een poster, een sticker, een magazine, downloadbare sorrykaartjes en een online overzicht wat na een agressie-incident? De toolbox is aangevuld met praktische doe- en praatactiviteiten rond herstel. Net als bij het vorige thema kan, wie wil, intekenen op een reeks van tweewekelijkse elektronische weetjes en tips.

In de loop van november 2016 krijgen alle organisaties uit de Vlaamse opvoedings- en huisvestingssector en de Vlaamse welzijns- en gezondheidssector een sensibilisatiepakket. Ze kunnen het materiaal kosteloos bijbestellen. Organisaties uit andere sectoren kunnen het materiaal tegen betaling van port- en productiekosten verkrijgen. Al het materiaal is ook gratis te downloaden op www.agressiespeeleropin.be.

MPC Terbank en Icoba nodigen je uit om www.sorrybox.be verder uit te bouwen

Heb je frisse ideeën, materiaal of eenvoudige methodieken die je organisatie reeds inzet om herstel te bevorderen? Of wil je binnen enkele maanden de uitgebreide versie mee uittesten? Stuur een mailtje naar icoba@vivosocialprofit.org. De definitieve Sorrybox 2.0. mag je eind 2017 verwachten.