Met de campagne ‘Maak samen tijd voor agressiebeleid’ wil Icoba organisaties stimuleren om werk te maken van een agressiebeleid: hoe stel je een beleid op, hoe stuur je dat bij en hoe zorg je ervoor dat dat beleid ook "levend" blijft? De nadruk ligt op een beleid dat werkt op de verschillende preventieniveaus en dat breed gedragen en duurzaam is.
Een sticker en een poster geven op een ludieke manier aan dat zo'n agressiebeleid niet in één dag opgezet is. En dat een "levend" beleid meer kans op slagen heeft als iedereen er zijn schouders onder zet. Organisaties uit de sector van de gehandicaptenzorg, jongerenwelzijn en welzijnswerk en de welzijns- en gezondheidssector kunnen dat materiaal kosteloos bestellen. Organisaties uit andere sectoren kunnen het materiaal verkrijgen tegen een kleine vergoeding of gratis downloaden op www.icoba.be.
Bij de campagne hoort ook een boek: "Tijd voor agressiebeleid. Een werkboek voor medewerkers en beleidsmakers". Het boek bevat info, tips, materialen, instrumenten, methodieken en voorbeelden uit de praktijk die kunnen helpen een agressiebeleid of onderdelen ervan uit te werken. Elke organisatie uit de sector van de gehandicaptenzorg, jongerenwelzijn en welzijnswerk en de welzijns- en gezondheidssector kan gratis een boek aanvragen. Het boek kan ook aangekocht worden via www.politeia.be.
Icoba is een kennis- en expertisecentrum in agressiebeheersing voor de sector van de gehandicaptenzorg, jongerenwelzijn en welzijnswerk en de Vlaamse welzijns- en gezondheidssector (kinderopvang en centra voor geestelijke gezondheidszorg). Vanuit de stuurgroep zorgt de LBC-NVK mee voor het uitdenken van de campagnes van Icoba.